Komplet Shopify Guide for begyndere i 2020

Kom igang med Shopify igennem denne fuldendte Guide. Shopify er en af de bedste og nemmeste Ecommerce website opsætninger i verden. 

Men hvis dette er din første gang du bruger Shopify, eller din første gang du bygger en hjemmeside er der stadig en masse ting, som du skal lærer første gang.

I dag giver vi dig en komplet step-by-step Shopify tutorial for begyndere. I slutningen af denne artikel, vil du have din Shopify butik oprettet, med produkter og det hele! Lad os komme i gang.

Bemærk: Denne vejledning antager, at du har valgt et produkt at sælge. Hvis ikke, burde du starte med at læse denne vejledning til markedsundersøgelser.

  1. Planlæg din butik inden du åbner din computer
  2. Vælg din Butiksnavn
  3. Opret en Shopify-konto
  4. Vælg & Tilpas dit Shopify-tema
  5. Optimer din butiks indstillinger
  6. Opret dine vigtige sider
  7. Føj produkter til din butik
  8. Opret dine kollektioner
  9. Tilføj rabat koder
  10. Bliv bekendt med din ordre side
  11. Gennemgå dine Analytics & konfigurere Google Analytics
  12. Tilføj disse anbefalede apps
  13. Vælg en betalt plan

1. PLANLÆG DIN BUTIK INDEN DU ÅBNER DIN COMPUTER

Bemærk: Planlægningen er ikke en del af den time, det tager at oprette din butik. Denne del er faktisk, hvor du skal bruge mest tid, så du kan flyve igennem den faktiske opsætnings process.

Før du åbner din computer for at arbejde, er der et par spørgsmål, du bør besvare.

Spørgsmålene:

  • Åbner du alene eller med en forretningspartner?
  • Hvis det er med en partner, hvordan vil du opdele arbejdet? Hvad med fortjenesten?

Ud over disse forhold spørgsmål, vil du også ønsker at bestemme dit mål. 

  • Vil du have dette til at erstatte dit job, eller er det en hobby?
  • Hvor meget tid har du til at bruge på dette projekt?
  • Hvad med penge – har du et budget til at ansætte en designer, eller vil du bootstrap? (Bootstrapping betyder at du selv skal gøre det meste af arbejdet selv.)
  • Hvordan vil du have tonen i din virksomhed til at være? Hvad er nogle virksomheder, hvis tone du beundrer? Overvej disse for din ”om os” side, som en masse mennesker bliver hængt op på det.

Skriv dine svar ned eller læg dem i vores PDF-regneark.

Få dit Shopify tutorial PDF (Pre Launch Sheet)

Efter at have tænkt på logistikken og dit mål, den næste ting at tænke på er dine produkt samlinger eller kategorier. Hvad er den bedste måde at organisere alting på? 

Opret et mindmap, som denne: ( https://www.mindmeister.com/ er virkeligt godt til dette)

TJEKLISTE TIL PLANLÆGNING
Før du konfigurerer din butik, skal du sørge for at:

  • Skriv dit indkomst mål.
  • Tal med din ægtefælle og/eller forretningspartner for at organisere logistikken.
  • Beslut om dette vil være en lille forretning eller din hovedvirksomhed (begge er OK).
  • Bestem, hvor meget tid og penge du er nødt til at give dette projekt.
  • Opret dit hjemmesidemindmap for, hvordan tingene vil blive organiseret.

2. VÆLG DIT BUTIKSNAVN

Dit butiksnavn er en vigtig overvejelse! Det er dit brand. din virksomheds Sjæl. (Eller sådan noget.)

Bemærk: Dit Butiksnavn behøves ikke skal være det samme som din juridiske firmanavn(CVR-nummer), men hvis det er anderledes kan du stadig skrive din juridiske virksomhed i footeren af hjemmesiden.

Mens vi er på dette emne, de fleste mennesker spekulerer på, om de har brug for at registrere en virksomhed, før du åbner deres butik. Teknisk set, nej-du behøver ikke at bekymre dig om din virksomhed er en “virksomhed”, indtil du tjener penge. Mit råd er ikke at lade registrere din virksomhed stoppe dig fra at starte. Du kan altid tilmelde dig, når du begynder at tjene nogle penge.

Ansvarsfraskrivelse: Jeg er ikke jurist, og det er ikke juridisk rådgivning. Tal med en virksomhed advokat for at, gennemgå din jurisdiktions love, og glem ikke om ting som GDPR, når du konfigurerer din butik.

Her er nogle tips til, hvordan du navngiver din butik:

  • Prøv at holde det kort og enkelt (færre end 12 tegn, hvis det er muligt).
  • Gør det noget let at huske (og stave).
  • Være original (må ikke kopiere et andet mærke).

Vigtigt! Hold dit produkttilbud (nuværende og fremtidige) i tankerne. Lad ikke dit navn begrænse dig.

Sige, du sælger Matcha te. “Simply Matcha” lyder som et godt navn, right? Det er kort, let at stave og huske, og original.

Hvad sker der, hvis du gerne vil til at sælge andre slags te? Dit brand navn begrænser dig pludselig.

Jeg siger ikke, at du ikke kan have et navn som dette. Bare sørg for, hvis du går med et navn som dette, vil du stadig sælge “Simply Matcha” i fem eller endda 10 år. Du kan altid rebrande, men det er ikke en nem proces.

Bemærk: Disse tips er bare, at — tips. Du kan kaste dem til vinden og har en længere eller vildere navn. Jeg bruger En Matcha lavet i himlen til mit prøve lager, og det overholder ikke reglen “færre end 12 tegn”. Så vær kreativ!

Nu kan du åbne din bærbare computer, fordi det er tid til at registrere et domænenavn.

REGISTRERING AF ET DOMÆNENAVN

Dit domænenavn er, hvad dine kunder skriver i browserens webadresse linje for at besøge din butik (dvs. www.yourdomainname.com). I de fleste tilfælde skal dit domænenavn være dit Butiksnavn (dvs. www.yourstorename.com).

Du kan registrere dit domænenavn via Shopify (dog har de ikke nogen .dk domæner), derfor anbefaler vi at registrere det gennem en tredjepart som Nordicway (billigere, og kan registreres til din Shopify butik på samme vilkår).

Bemærk: Kontrollér, at dit domænenavn er tilgængeligt, før du slår dig ned på et Butiksnavn! Der er ikke noget værre end at finde det perfekte navn kun at indse. com er taget.

Vi viser dig, hvordan du registrerer med dem i Trin 4.

3. OPRET EN SHOPIFY-KONTO

Gå til www.shopify.com/signup (affiliate link) lige nu har de en 90-dages gratis prøveperiode. Indtast din e-mail, navn og Butiksnavn (du kan ændre dit Butiksnavn senere, hvis det er nødvendigt).

Når du har valgt  Create your store, vises siden “Fortæl os lidt om dig selv”. Dine svar her kun påvirke de råd emails Shopify sender dig i deres nyhedsbrev.

På næste side skal du indtaste dit navn og din postadresse. Hvis du har startet en virksomhed, skal du bruge din virksomhedsadresse. Ellers skal du bruge din hjemmeadresse.

Når du klikker på Create your store, er du klar!

4. VÆLG & TILPAS DIT SHOPIFY-TEMA

Der er masser af muligheder og ting at klikke nu. Bare rolig – vi dækker det meste af det i denne artikel. Det eneste, du bør tænke på lige nu er dit tema til butikken.

Et tema er en præ-skabt hjemmeside design, du kan tilføje til din butik for at gøre det ser pænt ud uden at skrive kode. Der findes Hundredvis af temaer at vælge imellem; nogle er bedre end andre. Mange tredjepartsudviklere oprette temaer, du kan bruge, der ikke er i Shopify Theme store.

Hvis du vil redigere butikkens tema, skal du klikke på  Online Store > Themes Klik derefter på den  Visit Theme Store Knappen.

Screenshot showing selecting Shopify themes

Du vil gå til Shopify tema butik, som har gratis og betalte temaer. 

ANBEFALEDE TEMAER

For at hjælpe dig med at spare tid, så du ikke behøver at vade gennem hundredvis af temaer for at finde en du kan lide, her er nogle temaer, jeg anbefaler; nogle er gratis, nogle er betalt. Jeg foretrækker et minimalistisk design, da de er nemme at redigere og ser godt ud med minimal indsats (ordspil bestemt tiltænkt).

1. Minimal

Screenshot showing Shopify Minimal theme

Url: https://themes.shopify.com/themes/minimal/styles/vintage 

Pris: Gratis

Ligesom sit navn er dette et minimalistisk tema med få klokker og fløjter. Det er rent, let at bruge og ser utroligt godt ud. Mere er ofte mindre – og det er derfor, jeg elsker dette tema.

2. Startup

Screenshot showing Shopify Startup theme

Url: https://themes.shopify.com/themes/startup/styles/home 

Pris: $180

Opstart, som minimal, er et rent, moderne tema. Den er ideel til butikker med et enkelt produkt eller butikker med nogle få produkter. Det er fleksibelt, hurtigt og responsivt – alle gode ting.

3. Symmetry

Screenshot showing Shopify Symmetry theme

Url:  https://themes.shopify.com/themes/symmetry/styles/beatnik

Pris: $180

Hvis du har masser af produkter at vise, er et symmetrisk tema er din ven. Du kan nemt vise masser af samlinger og elementer.

TILPASNING AF TEMAET

Når du har valgt et tema, er det tid til at tilpasse det til din smag!

Hvis du vil tilpasse temaet, skal du gå tilbage til  Online Store > Themes  og klik på den blå  Customize Knappen. Sørg for, at det tema, du tilpasser, er det, du valgte i temalageret.

Screenshot showing Shopify theme customization

Bemærk: Hvis du ikke kan se dit tema som  Current theme, Rul ned, og klik på knappen  Actions drop-down, så “Publish” for at aktivere den.

Screenshot showing publishing a Shopify theme

Hvert tema har forskellige indstillinger og muligheder, du kan ændre, men de er selvforklarende.

Pro tip: Du kan tilføje dit logo til din Shopify butik nu. Hvis du ikke har et logo, tjek Shopify’s gratis logo generator værktøj, Hatchful. Alternativt kan du ansætte en person på Fiverr eller 99Designs til at oprette dit logo.

Efter opsætning af din butik til din smag, gå videre til at optimere dine indstillinger.

5. OPTIMER DIN BUTIKS INDSTILLINGER

Mens Shopify standardindstillinger er fine, er der nogle ting at tilføje og ændre for at få mest ud af din skinnende nye butik!

Lad os gennemgå det trin for trin. Start med at klikke på  Settings nederst til venstre på dashboardet.

Screenshot showing Shopify settings

GENERELLE INDSTILLINGER

Her kan du redigere butikkens navn, e-mail, butiks adresse og meget mere. Hvis du har ændret butikkens navn efter tilmeldingen, skal du opdatere det nu.

Den Konto mail er e-mailen Shopify vil kontakte dig igennem (kunder vil ikke se denne e-mail). Den Kunde mail er de e-mail-kunder vil kontakte dig igennem. 

Screenshot showing Shopify store details settings

Pro tip: Jeg anbefaler at oprette en support@yourwebsite.com e-mail-adresse til kundens e-mail. Du har brug for et domænenavn til at oprette en, som jeg dækker nedenfor. Klik her for at lære, hvordan du konfigurerer videresendelse af mails for at videresende mails fra dit Shopify-domæne til din mest besøgte e-mailadresse. For din egen e-mail-adresse i stedet for blot e-mail videresendelse (stærkt anbefales, en support@ e-mail er bedst, så du kan have flere mennesker på dit team bruge den samme konto, hvis/når du begynder at ansætte), jeg foreslår at få en G Suite Konto.

Indtast den Juridiske navn på din virksomhed Hvis du har en, og rediger din adresse, hvis det er nødvendigt.

Næste op er den  Standards and formats  afsnit, hvor du indstiller din tidszone og standardoplysninger som vægtenheder. I den  Prefix Box, jeg gerne tilføje noget, hvis jeg åbner flere butikker. Jeg plejer at gøre dette til forkortelsen af min butik navn (dvs., MMH for “en Matcha lavet i himlen”).

Glem ikke at klikke Save!

INDSTILLINGER FOR BETALINGSUDBYDER

I betalingsudbyderens indstillinger, klik på  Complete account setup knappen for at konfigurere din betalingsgateway, så kunderne kan bruge kreditkort til at købe.

Screenshot showing Shopify accept payments settings

Udfyld alt på denne side. For de  Product details boks, skriv “forhandler af [Din produktkategori her]. For eksempel, “forhandler af Matcha te,” eller “forhandler af sundhed produkter”, hvis du foretrækker at gå bredere.

Næste  Statement Descriptor  er, hvad dine kunder vil se på deres faktureringsopgørelse. Gør dette til din butik eller dit firmanavn.

Udfyld de resterende oplysninger, og klik på  Complete account setup.

PayPal bør konfigureres automatisk af Shopify. Hvis ikke, så sæt den op nu. Du kan tilføje andre betalingsudbydere senere, såsom Apple pay, men det er ikke nødvendigt nu.

INDSTILLINGER FOR CHECKOUT

Under dine betalingsindstillinger, Skift  Customer accounts til “valgfri”, og kunderne kan oprette en konto, men de er ikke forpligtet til det.

Screenshot showing Shopify customer accounts settings

Ved siden af  Form options , skal du kontrollere “Kræv fornavn og efter navn”.

Screenshot showing Shopify form options settings

Endelig  Email marketing Anbefaler jeg, at du tjekker “Forvælg tilmeldings muligheden” for at få mere fra dine kunder.

Screenshot showing Shopify email marketing settings

Tjek de resterende indstillinger på denne side, og sørg for, at de er til din smag. Hvis du har konfigureret Google Analytics eller din Facebook-pixel, skal du tilføje din brugerdefinerede konverteringskode i  Additional scripts  Boksen. Hvis du ikke har, er der en video guide til at gøre dette i  Preferences afsnit i dette indlæg.

Når du er færdig, skal du klikke på Gem.

FORSENDELSESINDSTILLINGER

Dine forsendelsesindstillinger afhænger af, hvordan du sender. 

Hvis du bruger dropshipping: Brug “Prisbaserede priser.” En person med en 100 kr. ordre kan betale én sats, og en person med en 300 kr. ordre kan betale en anden forsendelsespris.

Hvis du selv sender varer: Har vi desværre begrænset muligheder sammenlignet med USA, men du kan stadig vælge pris baserede priser, hvilket vi vil anbefale.

Screenshot showing Shopify shipping settings

Pro tip: Uanset hvordan du sender, kan du tilbyde gratis forsendelse. Vi anbefaler at tilbyde gratis forsendelse over et bestemt forbrug (dvs. gratis forsendelse på ordrer over 500 kr.). Dette kan forøge dine konverteringer og din gennemsnitlige ordreværdi. Bare sørg for at annoncere, at du tilbyder dette på dit websted – mere om det i Trin 12.

KONTOINDSTILLINGER

Hvis du har en partner eller en virtuel assistent, kan du give dem en konto på denne side. Klik Tilføj medarbejder konto og vælge, hvad du ønsker, de skal have adgang til.

Screenshot showing Shopify staff account settings

JURIDISKE INDSTILLINGER

Dette er en vigtig indstilling-uden det, opererer du ulovligt.

Hver online butik har brug for en RefusionspolitikFortrolighedspolitik, og en Terms of service (ToS) aftale.

Heldigvis, Shopify kan generere en for dig baseret på dine indstillinger. Igen, Husk vi er ikke advokater, og dette er ikke juridisk rådgivning. Når din butik begynder at generere indtægter, jeg anbefaler at have en advokat gennemgå disse dokumenter for dig.

Du skal blot klikke på de tre  Create from template  knapper under hver sektion (Dog skal disse oversættes til dansk).

Screenshot showing Shopify refund policy template

Opret derefter sider for hvert dokument. Højreklik  Online Store og åbne den i en ny fane (så det er nemt at kopiere og indsætte fra den juridiske indstillinger side).

Under online butik, klik på  Pages Derefter Add page .

Screenshot showing Shopify pages setting

Titel den første side “tilbagebetalingspolitik”. Gå tilbage til fanen juridiske indstillinger, og Kopiér hele refusionspolitikken, og Indsæt den derefter på siden ny refusionspolitik under fanen andet. Klik på  Save. Gentag for siden “fortrolighedspolitik” og “service vilkår”.

PREFERENCES

Dette er den eneste indstilling ikke under “indstillinger” side; i stedet skal du gå til  Online Store > Preferences.

Screenshot showing Shopify SEO settings

Rediger først butikkens meta titel og beskrivelse – den tekst, der vises i søgemaskinerne.

Screenshot showing ecommerce store in Goolge search result

Nogle tip til dine metadata…

  • Den maksimale titel længde er 60 tegn; den maksimale beskrivelse er 160 tegn.
  • Tilføj dit søgeord i titlen og beskrivelsen (Klik her for mere SEO hjælp).
  • Tænk som en tekstforfatter. Ville du klikke på dette link, hvis du så det efter at have søgt efter dit produkt?

Hvis du derefter har konfigureret den, skal du tilføje din Google Analytics-sporingskode. Hvis det ikke er konfigureret, kan du se den hurtige video nedenfor for at få at vide, hvordan det gøres. (Du skal bruge et registreret domæne – jeg viser dig, hvordan du gør det nedenfor.)

Derefter kan du se afsnittet Facebook-pixel-ID. videoen nedenfor forklarer processen. Igen skal du bruge et registreret domæne til det. 

Butikkens adgangskode findes i afsnittet sikkerhed. Du skal deaktivere adgangskoden, så alle kan besøge dit websted, men vi ønsker ikke at gøre det, før din butik er klar til at udgive, så vi kommer tilbage til dette senere.

REGISTRERING AF DIT DOMÆNE MED SHOPIFY

Sådan registrerer du dit domænenavn med Shopify i stedet for en tredjepart:[*]

  1. Fra din Shopify-administrator skal du gå til Online butik > domæner.
  2. Klik “Connect Existing Domain”
  3. Indtast det domænenavn, du har købt fra Nordicway.

Og du er færdig! Du har nu dit domænenavn. Sørg for at gå til dine Domæneindstillinger, og vælg det domæne, du har købt, som din standard webadresse. 

Screenshot showing Shopify domain name setting

6. OPRET DINE VIGTIGE SIDER

Nu, hvor dine indstillinger er konfigureret, der er fire flere sider hver eCommerce butik skal have: 

  • En kontakt os side
  • En om os-side
  • En forsendelses politik side

KONTAKT OS SIDE

Det er nemt at oprette kontakt siden. Klik  Add page, og vælg derefter i rullemenuen under  Template sektion, Vælg “Page. Contact”.

Screenshot showing Shopify template settings

Du kan lade det være sådan, men jeg foretrækker at tilføje nogle forklarende tekst. For eksempel kan jeg skrive noget som dette:

Hey der! Holdet på en Matcha lavet i himlen elsker at høre fra vores læsere og kunder. 

Hvis du har et spørgsmål om din ordre, har brug for hjælp med noget, eller endda bare ønsker at droppe os en note om, hvordan du kan lide vores Matcha, udfylde formularen nedenfor!

Vi vender tilbage inden for 24 timer. Hvis du har brug for øjeblikkelig assistance, bedes du ringe til os på 55 55 55 55 eller chatte med os på Facebook.

Du skal forklare hvad de kan tale med dig om, hvor lang tid et svar kunne tage, og en alternativ måde at kontakte dig (som et telefonnummer), hvis du har denne mulighed. Hvis ikke, bare formularen er fint.

Når du er færdig, så glem ikke at Save.

OM OS SIDE

At have en stor om side er en af de bedste måder at opbygge tillid med dine kunder, tale om, hvorfor du startede din butik, og dele mere om, hvem du er.

Det er også en fantastisk måde at skille sig ud, da de fleste Shopify butikker ‘ om os sider er ikke gode.

Ved du ikke, hvad jeg skal sige? Se denne guide til at skabe en kick-ass om os side.

SIDEN FORSENDELSES POLITIK

Hjælp dine besøgende til at forstå, hvor lang tid forsendelsen vil tage, hvis din butik sælger internationalt, hvem der vil levere deres pakke, og hvordan du sporer deres køb – og du får færre kundeservice spørgsmål (Sørg for, at du gør denne side nem at finde).

Denne side er Især nyttigt, hvis du dropshipper fra udlandet og har lange forsendelsestider (som 10 + dage).

Klik  Add page som før, og opret derefter en forsendelses politik. Her er et eksempel på en forsendelses politik, du kan bruge.[*]

Screenshot showing Shopify navigation settings

TILFØJELSE AF DINE SIDER TIL DIN MENUNAVIGATION

Du har oprettet alle dine vigtige sider og nu vist dem i navigationen på dit website ved at klikke på  Online Store > Navigation.

Screenshot showing Shopify navigation settings

Klik  Main menu for at redigere din hoved navigationsmenu, der går øverst på dit website. Hvis du vil tilføje en side, skal du klikke på  Add menu item Derefter  Pages > Contact Us (eller hvilken side, du tilføjer).

Gentag, hvis du vil have siden om siden og forsendelses politikken i hoved navigationen. Når du er færdig, bør det se nogenlunde sådan her ud:

Vend tilbage til dine Navigationsindstillinger, og klik på Menuen sidefod. Tilføj service vilkårene, fortrolighedspolitikken, refusionspolitikken og forsendelses politikken, som du foretog i trin 5 (hvis du ikke allerede har tilføjet dem i hovedmenuen).

Preview dit websted med øjeæblet knap; Du bør se de navigationslinks, du har tilføjet. 

Screenshot showing Shopify preview store

Klik på hver enkelt for at sikre, at det kommer til det rigtige sted, og gå derefter tilbage til dashboardet for at tilføje dit første produkt.

7. FØJ PRODUKTER TIL DIN BUTIK

Nu er det tid til den sjove del-at tilføje produkter!

Hvis du vil føje et produkt til din butik, skal du klikke på  Products Derefter  Add product.

Screenshot showing Shopify adding products

TITEL & BESKRIVELSE

Indtast produktets titel og beskrivelse. I din beskrivelse, jeg anbefaler at tale om fordelene ved dit produkt først, funktionerne derefter. Folk køber baseret på følelser og behov-de køber ikke, fordi noget er “lavet af titanium”, de køber, fordi de vil have noget, der er langtidsholdbare.

Du kan få hjælp til at skrive dine beskrivelser ved at se Denne produktbeskrivelser skrivning guide.

Billeder

Billeder er Meget vigtigt i at sælge et produkt online. Hvis dine billeder er dårlige, vil du miste troværdighed og salg.

Du kan få hjælp til produkt fotografering ved at følge denne produkt fotografering ideer guide.

Bemærk: Du kan kun konfigurere din butik på en time, hvis du allerede har dine billeder. Enten tage dem fra din producent/leverandør eller (helst) tage dem selv, hvis du kan.

Pro tip: Hvis du bruger dropshipping og ikke har ambitioner nok til at bestille produktet til at teste det ud og tage billeder, har producenten ofte billeder, du kan bruge. Men jeg anbefaler stærkt at tage din egen, da producentens billeder normalt ikke er gode. Plus, ved at tage din egen, kan du få forskellige vinkler og unikke skud.

ORGANISATION

Screenshot showing Shopify product settings

Produkttype er den type produkt (dvs., telefon, te, toiletartikler, etc.) du sælger. Produkttyper er én måde at oprette produkt samlinger på, som vi taler om på et sekund.

Vendor bruges til forsendelses-og lagerformål. Medmindre du integrerer en forhandler-API, behøver du ikke at bekymre dig om dette. (Hvis du ikke ved, hvad det er, behøver du ikke at bekymre dig om dette.)

Den  Collections indstillinger giver dig mulighed for manuelt at tilføje dette produkt til en samling af produkter, hvilket hjælper kunderne med at gennemse din beholdning. Vi vil tale mere om samlinger i Trin 8.

Tags er en måde at organisere produkter i samlinger og forbedre dit websteds søgefunktion. Hvis jeg tagger noget som “te” og kunden søger “te” i søgefeltet på mit websted, alt Tagged “te” vil vise.

PRISSÆTNING

Prissætning er ligetil. Din Pris er den pris, kunderne vil betale. Din Compare at price vil blive vist krydset ud ud for din faktiske pris for at bruge pris forankring, en Konverteringsoptimering strategi.

Screenshot showing Shopify product pricing setting

Se denne guide til hvordan man prissætter et produkt for at få mere hjælp.

LAGER

Dine lagerindstillinger hjælper med at holde styr på lageret (chokerende, jeg kender!). Du kan oprette en brugerdefineret SKU for dine produkter, hvis du ønsker det. Ellers kan du lade disse indstillinger være alene.

Screenshot showing Shopify product inventory setting

FORSENDELSE

Dine forsendelsesindstillinger skal kun justeres, hvis du sender dine produkter ved hjælp af USPS nedsatte priser for Shopify. (Dette er ikke tilgængeligt i Danmark på nuværende tidspunkt).

Screenshot showing Shopify product shipping settings

VARIANTER

Det er her, du tilføjer variationer af dine produkter som størrelse eller farve. Hvis du for eksempel sælger T-shirts, kan du tilføje størrelse (S, M, L) og farve (rød, grøn, blå). 

Screenshot showing Shopify product variants setting

META TITEL & BESKRIVELSE

Du ved, hvad det er – den titel og beskrivelse, der vises på søgeresultatsiderne. Se produkt sidens vejledning til bedste fremgangsmåder, som er linket nedenfor for at få hjælp.

Screenshot showing Shopify product SEO setting

Pro tip: Vil du have lidt mere hjælp til optimering af produktsiden for maksimalt salg? Se denne vejledning til bedste fremgangsmåder for produktside.

8. OPRET DINE KOLLEKTIONER

En samling er en gruppe af lignende produkter, baseret på Tags, typer, leverandører osv. De hjælper dine kunder med at finde lignende produkter. For eksempel kan “mænds sko” være en samling.

For at oprette en, gå over til  Collections Klik derefter på  Create collection .

Screenshot showing Shopify product collection setting

SAMLINGENS TITEL & BESKRIVELSE

Ligesom produktsider har dine samlings sider også en titel og en beskrivelse. Du behøver dog ikke en beskrivelse – det er bare et afsnit, der dukker op over dine produkter. Det kan hjælpe med SEO, men kan også være en distraktion. Det er bedst at gøre dette, når du har mindst to produkter i en samling.

Screenshot showing Shopify product description editor

MANUAL KONTRA AUTOMATISERET

Du kan manuelt føje produkter til dine samlinger ved at klikke på samlingen, søge efter produktet under  Products og vælge de produkter, du vil tilføje.

Screenshot showing Shopify product collection setting

Alternativt kan du automatisk tilføje produkter ved at indstille  Collection type til “automatiseret” og sætte betingelserne for, hvad du ønsker (som produkt tag = “te”). Med denne metode, hver gang du tilføjer et produkt mærket med “te”, vil det blive føjet til denne samling automatisk.

9. TILFØJ RABAT KODER

* Dette trin er valgfrit og viser dig, hvordan du opretter rabat koder. Springe til Trin 10 Hvis du ikke ønsker at tilbyde rabatter på din butik.

Hvis du vil føje rabat koder til din butik, skal du gå til  Discounts > Codes  derefter navngive eller generere din kode, indstille parametrene (som 50 kr. nedsat, 10% rabat, kun på ordrer over 509 kr., osv.).

Screenshot showing Shopify discount setting

Det er alt der er til det! Næste.

10. BLIV BEKENDT MED DIN ORDRE SIDE

For at administrere dine ordrer og opfylde dem, skal du gå til Ordrer Side.

Screenshot showing Shopify orders

Bemærk, at du ikke kan se denne side, før du har valgt en plan for din butik. Du får stadig 14 dage af din gratis prøveperiode, men når du vælger en plan, udvider den, hvad du kan gøre, og du vil blive opkrævet efter 14 dage.

På siden ordrer kan du se alle ordrer, der kommer ind, kundens oplysninger (adresse, købte varer osv.) og ordrens status. Når en ordre er afsendt, skal du opdatere ordren til “afsendt”.

Pro tip: Hvis du er en dropshipping forretning, vil Oberlo app automatisk placere ordrer med dine leverandører og ændre ordrestatus for dig. Mere om Oberlo og andre anbefalede apps i Trin 12.

11. GENNEMGÅ DINE ANALYTICS & KONFIGURERE GOOGLE ANALYTICS

Du ønsker at blive fortrolig med din Analytics Side. Her ser du, hvor meget trafik din butik får, hvilke sider brugerne besøger, hvilke varer der sælger mest, og meget mere.

Screenshot showing Shopify analytics dashboard

Der er ikke noget for dig at gøre på denne side lige nu; Bare Vær opmærksom på det og Bliv fortrolig med det.

Hvis du ikke allerede har gjort det, skal du tage denne tid for at se nedenstående video og konfigurere din Google Analytics-konto! Selvom du ikke kan gennemgå Google Analytics fra denne Analytics-side, er det stadig vigtigt at konfigurere, så du kan få endnu mere detaljerede oplysninger om webstedets besøgende.

12. TILFØJ DISSE ANBEFALEDE APPS

Apps er software, du kan downloade, der tilføjer funktionalitet til din butik, ligesom kunde anmeldelser eller rabat pop-ups.

Nogle er gratis, nogle er betalt. Der er tusinder af dem. Men her er fire apps jeg varmt anbefale du får lige nu:

1. OBERLO FOR DROPSHIPPING

WEBADRESSE til App: https://apps.shopify.com/oberlo 

Omkostninger: Gratis

Hvis du planlægger dropshipping fra AliExpress, vil Oberlo app automatisk tilføje produkter til din butik direkte fra din valgte købmand. 

Det vil også automatisk placere dine ordrer med de valgte leverandører, når en kundeordrer fra din butik, hvilket sparer dig et VÆLD af tid og kræfter.

2. CRUSH. BILLEDER TIL BILLEDKOMPRIMERING

WEBADRESSE til App:  https://apps.shopify.com/crush-pics 

Omkostninger: $5-$ 20/måned baseret på antallet af billeder

Lastning hastighed er vigtigt for alle hjemmesider, men især for e-handels-sites. Billeder er en af de største syndere for langsom lastning hastigheder.

Crush. pics vil komprimere dine billeder automatisk, når du uploader dem, fremskynde dit websted og spare dig tid.

3. SUMO FOR E-MAIL MARKETING

WEBADRESSE til App:  https://apps.shopify.com/sumome 

Omkostninger: Gratis ($ 49/måned Premium option)

Sumo er det nemmeste og mest overkommelige værktøj til at indsamle, sende og tjene penge på e-mail-abonnenter til din virksomhed. Den Sumo e-mail marketing værktøjer har vist sig at:

  1. Reducer forladte kurve.
  2. Udvid din e-mail-liste.
  3. Forøg din gennemsnitlige ordreværdi.

For Shopify butikker lige startet ud, Sumo har en guide på Sådan tjener du din første dollar.

4. YOTPO FOR KUNDE ANMELDELSER

WEBADRESSE til App:  https://apps.shopify.com/yotpo-social-reviews

Omkostninger: Gratis for 50 ordrer eller færre pr. måned

Kunde anmeldelser er vigtige for at opbygge tillid med nye besøgende på webstedet og konvertere dem. YotPo gør det nemt at få kunde anmeldelser, der ser godt ud på din butik.

13. VÆLG EN BETALT PLAN

Du er næsten færdig! 

Alt, hvad der er tilbage, er at vælge en plan og fjerne adgangskoden fra din butik.

Klik Vælg en plan i bjælken i bunden af dashboardet. Du kan se tre muligheder:

  1. Grundlæggende Shopify
  2. Shopify
  3. Avanceret Shopify
Screenshot showing Shopify pricing table

Jeg anbefaler at starte med Grundlæggende Shopify plan medmindre du ved, du vil have over 100.000 kr. pr. måned i salg. Den væsentligste forskel mellem planerne er din pris pr. salg (2,9% versus 2,6% versus 2,4% af totalen) plus $0,30 for hver transaktion.

Indtil 100.000 kr. pr. måned, taber du generelt ikke nok på den basale “Shopify” plan, hvis du udelukkende bruger Shopify betalinger.

FÅ EN TJEKLISTE TIL AT LANCERE DIN BUTIK

Hvis du fulgte med og offentliggjort din butik-tillykke!

Hvis ikke, ingen bekymringer. Klik på knappen nedenfor for at få vores Shopify tutorial PDF regneark, som hjælper dig med at planlægge din butik, før du starter.

Få dit Shopify tutorial PDF (Pre Launch Sheet)

Det er nemt at oprette en online butik. Kom i gang i dag du kan sagtens!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *