Share on facebook
Share on reddit
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin

7 Gode Tips Til International Forsendelse

Internationale forsendelser er ofte en stor del af ecommerce. Butiksejere har adgang til et marked, der er mere eller mindre på størrelse med hele jorden ved hjælp af internettet.

Hvilket rejser spørgsmålet: Hvordan kan du få produkter fra punkt A, som kunne være næsten overalt, til punkt B, som også kunne være overalt i verden?

Dette er ekstra vigtigt for dropshippers. Efter alt er hele skønheden i dropshipping jo at du kan sælge produkter fra leverandører over hele verden.

Det løser én udfordring – indsamle produkter – men introducerer masser af andre.

Denne vejledning introducerer dig til ins og outs af international forsendelse og væbner dig med syv nyttige tips til at hjælpe Shopify butiksejere og især dropshippers, at navigere labyrinten der er international shipping. 

I denne første del dækker vi

  • Det grundlæggende i internationale fragtrater
  • Den billigste måde at sende internationalt
  • De forskellige internationale forsendelses giganter
  • Hvor lang tid det tager at sende internationalt

Hvis du når til slutningen af dette indlæg, vil du have en bedre idé om, hvordan e-handelsforsendelse arbejder på globalt plan og har en håndfuld internationale forsendelsestricks til at implementere i din butik.

Shipping handler om hastighed, så lad os skynde os og komme til det.

Hvordan sender jeg en pakke internationalt?

Det kan være spændende at starte en ecommerce handelsvirksomhed. Men logistik kan være et af de mest frustrerende, men vigtige aspekter der skal løses.

Før du kommer ned til at planlægningen om hvordan du vil få dit produkt fra punkt A til punkt B. Er en af de første ting du skal overveje, hvor dine leverandører er og hvor du sender til.

Når du har dette sorteret ud, kan du begynde at tjekke de forskellige internationale rederier og deres tjenester.

Internationale Fragtfirmaer

Det internationale fragtfirma du vælger vil sandsynligvis afhænge af, hvor de sender til, og de forskellige priser, de tilbyder.

Både DHLOg UPS, for eksempel tilbyder omfattende oplysninger om import og eksport af regler på deres hjemmesider.

Billigste internationale fragtfirmaer

Afhængigt af din ecommerce platform kan du have adgang til nedsatte priser forhandlet med internationale fragtfirmaer.

Shopify, for eksempel, tilbyder brugere i USA og Canada specielt forhandlet priser med fragtfiramer, herunder USPS, UPS, DHL Express, og Canada Post.

Internationale fragtpriser

Som en ecommerce forretning er det vigtigt at forstå hvordan internationale shipping satser fungere.

Hvis du tilbyder gratis forsendelse, vil dette hjælpe med at afgøre, hvordan du skal prissætte dit produkt. Du ønsker ikke at sælge til overpris til dine kunder, men du skal heller ikke tage denne omkostning selv. 

Og hvis du opkræver forsendelsesomkostninger separat, skal du forstå fragtpriser og hvordan du bedst muligt tilpasser dem ind i dine omkostninger.

I dette afsnit vil vi komme ind på de forskellige faktorer, der bestemmer internationale forsendelsespriser.

Hvor meget koster det at sende internationalt?

De internationale forsendelsesrater varierer meget afhængigt af en række faktorer som f.eks.

  • Oprindelsen og destinationen for din pakke. Som en generel tommelfingerregel, jo længere du sender, jo højere er den internationale pakkeleveringsomkostninger. Vi vil dog gennemgå et eksempel senere hvor dette ikke er tilfældet.
  • Uanset om du sender med post eller ekspresluftfartsselskaber. På grund af de bedre tjenester ekpress fragt tilbyde har det ofte tendens til at være dyrere.
  • Produkttypen. Forskellige lande anvender forskellige skatter og afgifter på forskellige produkter, hvilket igen vil påvirke dine samlede internationale forsendelsesomkostninger.

Hvad er den billigste måde at ship ting internationalt?

Brug af flere fragtmænd er en af de billigste måder at sende ting internationalt. Fordi hver transportør sætter sine egne priser, en måde at drage fordel af dette ville være at kontrollere gennem deres satser og lave en liste for at få en idé om, hvilken virksomhed tilbyder den laveste sats baseret på destination og pakketype.

Nedskæring på produktemballage kan også reducere omkostningerne ved international fragt. Nedskæring på emballagen vil lette vægten og dermed Forsendelsesomkostningerne. Overvej også at brug gratis emballage materiale fra fragtfirmarene. USPS tilbyder for eksempel gratis kasse materialer.

En anden måde at sænke omkostningerne ved en international fragt på ville være at undgå ekpress forsendelser. Dette ville betyde en længere forsendelsestid, men for de kunder, der er villige til at vente, vil dette helt sikkert være en attraktiv mulighed.

Hvor Lang Tid Tager Internationale Forsendelser

Som vi kort har været inde på, kan afstands- og forsendelsesmetode (om du vælger ekspres) påvirke forsendelsestiden. Men der er andre faktorer såsom told, afgift og skatter, der potentialt kan trække forsendelsestiden ud.

Hvert land har sine egne regler og bestemmelser, når det drejer sig om told, skatter og afgifter. 

Det er vigtigt at få papirarbejdet sorteret ordentligt for at undgå tilbageholdninger i tolden. Det lokale postvæsen kan ofte hjælpe med de nødvendige dokumenter. Selv om disse kan variere fra land til land, er handelsfakturaen og en eksportpakkeliste næsten altid påkrævet.

På samme måde bør skatter og afgifter også betales til tiden for at undgå ethvert toldsted, som unødigt kan forlænge den internationale fragtprocess.

Nu, hvor vi har bevæbnet dig med det grundlæggende i international fragt, lad os gå ind i nogle konkrete tricks til international fragt. Mere specifikt vil vi tale om:

  • Hvordan du finder pålidelige leverandører 
  • Sådan oprettes tilpassede forsendelseszoner 
  • Sådan synkroniserer du dine marketingstrategier med forsendelsesrealiteter
  • Sådan præsenterer du forsendelsesoplysninger på din hjemmeside

1. Brug forsendelsesfiltre til dine målmarkeder

Hvis du bruger en Dropshipping eller produktsourcing-app, bør du kunne bruge filtre til at finde de bedste leverandører til din markeder.

Inde I Oberlo, for eksempel, “Selling to” dropdown kan du filtrere for leverandører, der sender til bestemte lande. Så hvis du vil sende varer til USA, kan du bruge det automatisk komplette tekstfelt til at lægge et filter på dine produktindstillinger.

Du kan også filtrere baseret på forsendelsesmetoder. Vi anbefaler altid at bruge ePacket til levering af produktervder indkøbes fra Kina. Så hvis du vil se, om ePacket er tilgængelig til dine markeder, skal du indarbejde det som en del af dit søgefilter. (Hvis du dropshipper med Oberlo)

2. Arbejd med de bedste leverandører

Der er et par måder at måle pålideligheden af potentielle leverandører. Vores foretrukne metode er at bestille produkter til dig selv. Sæt dig selv i dine kunders sko, og se, hvordan international forsendelse ser ud fra deres perspektiv. Dette vil give dig en chance for at omfanget ud af produktets emballage, se, hvor lang tid levering tager, og måske endda kontakte leverandøren med et spørgsmål.

Overvej Free on Board (FOB) forsendelse, hvis du tror du kan finde mere omkostningseffektive leveringstjenester fra din leverandør til dit lager.

3. Udforsk flere markeder

USA, Storbritannien, Australien og Canada er sotre markeder for Oberlo-brugere.

Men der er mange flere markeder at målrette – især hvis du har en god forståelse af, hvordan international fragt fungerer.

For eksempel har Malaysia og Filippinerne langt mere dropshipping salg end deres befolkninger antyder. Det kan der være mange grunde til. Begge lande har store engelsktalende befolkninger og høj Facebook penetration, så de taler ecommerce’s største sprog og er teknisk dygtige.
Desuden er begge lande er et stenkast fra Kina, i hvert fald i forhold til nogle af de andre store markeder. Dette reducerer hindringerne for international fragt på masser af dropshipping merchandise.

Andre gode markeder for dropshippers findes i Skandinavien og Vesteuropa. Ud over den disponible indkomst har disse markeder solide muligheder for international fragt. Her kan vi for eksempel se at ePacket levering er tilgængelig på steder som Sverige og Holland, og det koster den samme pris og tager den samme mængde tid som en ePacket levering til USA.

4. Vær metodisk med din shipping zoner

Din ecommerce software burde give dig muligheden for at oprette tilpassede forsendelseszoner. Disse kan være en enorm energi besparelse for ecommerce ejere der forsøger at optimere deres international fragt.

Sådan ser det ud indeni Shopify, hvor du kan finde forsendelseszoner inde på butikkens side “Indstillinger”.

En tilgang som vi anbefaler er at oprette en gratis forsendelsezone bestående af lande, som du kan sende til billigt. For eksempel kiggede vi bare på forsendelse til USA, Sverige og Holland. Prisen, $ 1,50, var den samme for hvert land. Så i stedet for at gå gennem besværet med at oprette forskellige zoner for hvert kontinent, kan du blot oprette en zone med gratis forsendelse. Denne zone kan dække alle dine vigtigste internationale shipping markeder.

Hvis man f.eks. var i Tyskland, så den “Domestic” zone vil være Tyskland som standard. Og indtil vi tilpasser vores internationale forsendelsesmuligheder, alt andet falder ind under “Rest of world”.

Lad os antage, at vi arbejder med leverandører, der har gode internationale forsendelsesmuligheder for Europa, Australien, Canada og USA. Måske koster det $ 1,50 per køb til skib til hver Land. I stedet for at opkræve, at $ 1,50 ved kassen, hvilket kan skade konvertering, kan du blot opkræve en ekstra $ 1,50 for produktet, og derefter tilbyde gratis forsendelse til at dække disse omkostninger.

Så hvad vi vil gøre, er at tilføje disse fire lande, sammen med hele Europa – der er en “Europa” afkrydsningsfelt, så du kan tilføje dem alle med et enkelt klik – og derefter indstille prisen til gratis.

Selvfølgelig er der stadig masser af lande derude. Og du måske ikke ønsker at bekymre sig med dem, selv om international forsendelse er tilgængelig. De kan være dyre, der kan være sprogbarrierer, der kan være importafgifter – der er alle mulige årsager.

Alle lande, der falder ind under denne “I don’t want to ship there” vil blive markeret som “Rest of world.” En god international shipping hack er simpelthen at slette landene i denne gruppe, hvilket gør det umuligt for folk der at placere ordrer i disse lande.

5. Match din Facebook Marketing til dine forsendelsesprioriteter

Når du ved, hvilke markeder du ønsker at målrette og har styr på dine internationale grupper du vil fragte til. Skal du sørge for at din annonceringsindsats er i overensstemmelse med, hvor du vil sende til.

I vores tidligere eksempel havde vi kun internationale forsendelsesmuligheder til rådighed for USA, Canada, Australien og Europa. Derfor er det præcis, hvor vi skal fokusere vores reklame indsats:

Vi ønsker ikke at smide penge væk reklamer i lande, hvor vores produkter er bogstaveligt talt er utilgængelige.

Denne geografiske begrænsning vil også gælde for alle “lookalike audiences“, som vi bruger.

6. Send produkter til dig selv først

Forsendelse af produkter til dig selv og derefter personligt sende dem videre til dine kunder – dybest set “opsnappe” pakken – er en fantastisk måde at opveje nogle af de udfordringer, der kommer med international forsendelse.

Ecommerce virksomheder der bruger denne strategi får et par vigtige fordele.

Først og fremmest det giver dig en chance for at ompakke produktet, før det kommer til din kunde. Hvis du finder leverandører med god emballage, så er dette ikke af stor betydning. Men nogle gange sender dropshipping leverandører varer i emballage, der er, ja, mindre end inspirerende. Hvis du sender det til dig selv først, kan du fikse det op, slap din egen etiket eller stempel på det, og derefter sende det til din kunde.

Denne tilgang giver dig også mulighed for at foretage en hurtig kvalitetskontrol af produkterne, før de går til din kunde, så du kan sikre din leverandørs vedvarende kvalitet – både produkterne selv og rettidigheden af forsendelserne.

Nu er der ulemper ved denne tilgang. For eksempel, hvis en person fra Malaysia bestiller et produkt, der bliver indkøbt fra Kina, og du bor i Danmark kan det hurtigt blive meget dyrt.

Men hvis du er i Danmark og rettet mod danske kunder, så giver denne strategi dig en chance for at gro et brand. Selv hvis du bare klasker et klistermærke på pakken, har du allerede øge oddsene at folk vil huske dit brand og komme tilbage efter mere.

7. Giv et overblik over forsendelsesoplysninger i din butik

Og endelig: Sørg for, at dine kunder er informeret.

Detaljerede oplysninger er et must, når det drejer sig om international fragt. De fleste ecommerce butikker, især dropshipping butikker, har den indbyggede udfordring at have længere leveringstider end f.eks. Amazon.

Det er uundgåeligt. Hvad der kan undgås, er dog usikkerhed for dine kunder.

Det er vigtigt at vise oplysninger om alt, hvad der er forsendelse – Om det er på forsendelsesiden eller på produkt siderne. Oplysningerne bør omfatte, hvilke lande du sender til, hvor lang tid det vil tage, hvis kunderne vil være i stand til at spore deres ordrer osv.

Dette vil spare dig tid på to måder – du behøver ikke at besvare disse spørgsmål igen og igen, plus du behøver ikke at håndtere anmodninger om refusion fra folk, der ikke forstår, hvor deres pakke er.

Her er et par eksempler på, hvordan Shopify-drevne butikker håndterer forsendelsesoplysninger.

Konklusioner om international forsendelse

Det kan virke som et besvær at studere leverandørers lagersteder eller forsendelses muligheder til steder som Malaysia.

Men det er vigtigt at huske, at disse er luksus problemer. Du kan sælge produkter fra hundredvis af forskellige leverandører! Du kan sende ting til Malaysia!

Ja international fragt kan være en vanskelig opgave. Der er massere at være opmærksom på.

Men dette ekstra arbejde er det direkte resultat af ekstra muligheder. Hver udfordring du overvinder gør din potentielle kundebase så meget større.

Hold dig opdateret med de nyeste E-commerce trends og nyheder i Danmark

Vi skriver jævnligt guides der hjælper dig tjene mere på din webshop, case studies af danske webshop ejere og nyheder indenfor e-commerce specifikt i Danmark.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Hold din webshop opdateret med nye trends her

Top Posts

Hvorfor vælge Shopify?

Shopify er den hurtigste måde at komme igang med din webshop. De fjerner de tekniske problemer og har 24/7 support til at hjælpe dig med at komme igang.

Prøv Shopify

Flere Artikler