8 Gode e-mail skabeloner hver webshop burde bruge

Email Marketing Strategy

Det gennemsnitlige afkast på e-mail marketing  er 32 kr. for hver 1 kr. brugt. Ifølge markedsanalysefirma Econsultancy, bliver e-mail marketing sat som den anden nemmeste digitale kanal til at måle ROI (Afkastningsgrad). Så e-mail marketing betaler alene ikke bare godt, men du kan spore hvordan dine ressourcer bliver brugt.

For at få succes er alt hvad du behøver nogle strategiske, højtydende e-mailskabeloner, og du er klar til at begynde at vækste. I denne artikel får du mere at vide om otte vigtige e-mail-typer, der kan hjælpe dig med at få din virksomhed til at vokse. Og for hver enkelt får du en e-mailskabelon, som du kan bruge i dag.

Lyder det godt? Lad os komme igang:

1. Velkommen e-mail til nye abonnenter

Det er et særligt øjeblik når nogen abonnerer til din mailliste. De har indledt et forhold til dit brand, og hvis du spiller dine kort rigtigt, kan det være et langt og gensidigt fordelagtigt forhold. Men husk: Førstehåndsindtryk tæller.

Faktisk viser abonnenter, der modtager en velkomstmail, i gennemsnit 33% mere langsigtet engagement med mærket. Men det er ikke alt. Velkomstmails generere 4x de åbningsrater og 5x kliksrater sammenlignet med andre kampagner. 

Okay, men kan de tjene dig penge? Ja! Velkommen e-mails, tjener i gennemsnit 3 gange så meget, som andre sammenlignlige salgs e-mails.

Eksempler på velkomstskabelon

Her er et eksempel på en enkel og effektiv velkomstmail fra Lonely Planet nye abonnenter modtager efter tilmelding.

Lonely Planet Email Template

Kilde

Denne e-mail gør et godt stykke arbejde med at forklare fordelene ved at være abonnent, f.eks. ved at sige “Vi leverer vores mest inspirerende artikler og rejsetips til din indbakke.” Derefter giver de også en eksklusiv abonnent rabat kode. Som ny abonnent – rigtig meget værdi samlet i en e-mail.

Det næste eksempel kigger vi på en mail fra motioncykel træning selskabet Peloton. E-mailen har til formål at fører abonnomenter videre i købsrejsen ved at tilbyde at hjælpe dem med at finde de instruktører, der passer til dem.

Det gør de ved at invitere den nye abonnent til “Take The Quiz”.

Peleton Email Template

Kilde

Det er kort, enkel og skaber værdi for modtageren.

E-mail-skabelonen “Velkommen”

Emnelinje: Velkommen til [Firmanavn]

Kroppen: Hej [Abonnentens navn],

Vi er glade for at kunne byde dig velkommen til [Firmanavn] Comunity! Hver [E-mail-frekvens], vil du modtage [E-mail-funktioner] Til [Største fordel].

Plus, for at takke dig for at abonnere her er en rabat kode til at modtage [Tal]% rabat på din første [Firmanavn] ordre!

[Opfordring til handling (f.eks.) “Køb nu”]

Sådan ser mailskabelonen ud i aktion (Engelsk eksempel)

Welcome Email Template

2. Følg op forladte kurve

Vidste du, at næsten 70% af alle online shopping kurve bliver forladt? Det føles altid dårligt at tabe lige på målstregen, gør det ikke?

Selv om onlineforhandlere imidlertid kunne tabe så meget som $ 4 billioner til forladte indkøbskurve hvert år, tyder estimater på at kyndige detailhandlere bør være i stand til at genvinde omkring 63% af disse tabte indtægter.

En måde at gøre dette på er med en vel formuleret cart abandonment e-mail.

Eksempler på e-mails til forladte indkøbskurve

Her er et godt eksempel fra en kæledyrs butik Doggy Loot:

Doggyloot Email Template

Kilde

Denne e-mail indeholder navne, billeder og priser på de varer, som modtageren efterlod i deres indkøbskurv. Nedenunder opfordres de til en handling med “Restore My Cart” det klart, som gør det er nemt at gennemføre købet.

Men den reele magt i denne e-mail ligger i hvordan det tilfører hast igennem mangel. Bemærk sætninger som “Varer tilføjet til din indkøbskurv er næsten udsolgt,” “Skynd dig, lad ikke disse tilbud løbe væk,” og “Hent dine varer, før det er for sent!” Og Doggy Loot personlighed skinner igennem i e-mailen. Fra billedet af hunden til sætninger som “Fetch your items” og “Lots of licks”

Adidas begynder dette næste eksempel med titlen” Er din Wifi Okay?”

Dette er en fantastisk måde at relatere til et yngre publikum altid på jagt efter et godt wifi signal. Det antyder også frækt, at Gazelle Silhouette-skoen er god at dårlig wifi må være den eneste grund til at modtageren ikke købte den…

Adidas Email Template

Kilde

E-mailen derefter rammer modtageren med noget “social proof” i form af anmeldelser (mere om dette nedenfor). Dernæst, Adidas adresser en bekymring shopperen måtte have. I dette tilfælde, hvis de ikke kan lide farven på skoen, kan de nemt tilpasse den.

E-mail-skabelonen Forladt indkøbskurv

Emnelinje: Bare rolig, vi har din ryg

Kroppen: Hej [Modtagerens navn]!

Vi ved, at livet kan være vanvittigt nogle gange, og det kan være nemt at glemme alt om din indkøbskurv – også når den indeholder fantastiske ting.

Så vi har gemt dine varer, og de venter stadig på dig. Din indkøbsvogn indeholder:

[Varebillede, titel og pris]

Gennemfør dit køb med [Tal]% rabat i dag

Fuldfør min ordre

Spørgsmål? Email os på [E-mailadresse til salg].

Sådan ser mailskabelonen ud i aktion

Cart Abandonment Email Template

3. Opfølgning på nye kunder til at skabe mersalg

Boom! Du har lige landet en ny kunde. Nu er det tid til at læne sig tilbage, slappe af, og bestille endnu en drink ikke? Tværtimod. Det er her du kan tjene de rigtige penge. Fordi en stigning på 5 % i kundefastholdelse kan øge din virksomheds overskud med 25% til 95%.

Desuden bruger gamle kunder 67 % mere end nye kunder! Derfor fokuserer smarte virksomheder på “back-end”-indtægter som at vinde gamle kunder tilbage.

“Front-end” indtægter kommer fra de første ordrer dine kunder laver. “Back-end” henviser til alle de yderligere køb, en kunde foretager i løbet af deres levetid.

Eksempler på ny kundemailskabelon

I dette eksempel følger ProFlowers  straks op på det første køb med en rabatkode:

Proflowers Email Template

I stedet for at sende en dedikeret e-mail kan du også inkludere et tilbud direkte i ordrebekræftigelsen. E-mails med ordrebekræftigelser har en gennemsnitlig åbningsrate på 71%, sammenlignet med gennemsnitlige åbningsrater på 22 %. Med andre ord, ordrebekræftigelses e-mails har den højeste engagement score ud af alle de e-mails, du sender!

‘Nye kunde’ e-mail skabelon

Emnelinje: [Modtagerens navn], en velkomstgave fra os til dig

Brødtekst: [Modtagerens navn], vi vil gerne takke dig igen for dit seneste køb – vi er begejstrede for officielt at byde dig velkommen til [Firmanavn] Familien!

En velkomstgave fra os til dig

[Tal]% rabat

Dit næste køb med kampagnekode: [Indsæt kode]

Køb nu

[On-Brand Sign Off]

Sådan ser mailskabelonen ud i aktion

New Customer Email Template

4. Bed om en anmeldelse

Ifølge Spiegel Research Center, læser næsten 95% af shoppere online anmeldelser før de foretager et køb. Plus, visning af anmeldelser kan øge konverteringen med 270%, og har kun fem anmeldelser stadig resulterer i købssandsynlighed stiger med en faktor på næsten fire gange.

Hvorfor er anmeldelser så effektive? På grund af noget, der hedder “social proof”, som henviser til at folk er stærkt påvirket af andres holdninger. Med andre ord er der en hvis form for sikkerhed i at følge mængden. Social Proof beroliger besøgende i at de træffer den rigtige beslutning i at købe fra dig. Så du vil gerne sikre, at du får så mange positive anmeldelser som muligt.

Eksempler på e-mails der beder om andmeldelser

Casper sender en e-mail til kunder, der beder dem om at andmelde deres produkter.

Casper Email Template

Kilde

De lægger deres kort på bordet ved at sige: “Hjælp os ud ved at skrive en anmeldelse. Din ærlige mening vil hjælpe andre Casper-shoppere med at træffe bedre beslutninger.” Det er måske ikke den mest overbevisende opfordring til handling, men den er ærlig.

Husk, du vil kun have ærlige, positive anmeldelser. Så spørg om dem på en ærlig, positiv måde. Det er bedst at undgå at tilskynde folk på en måde, der kan tilskynde til dårlige, ambivalent eller lidet formålstjenlige anmeldelser.

Mountain Hardwear bruger den samme tilgang i deres e-mail:

Kilde

De har også liste ud af de købte produkter og give et link til at anmelde hvert enkelt produkt. Dette giver kunderne mulighed for at hoppe direkte til det produkt, de er mest tilbøjelige til at andmelde.

E-mail skabelon til anmodning om andmeldelser

Emnelinje: Hvad synes du? Skriv en anmeldelse

Kroppen: Hej [Modtagerens navn],

Vi håber du er glad for dit seneste køb. Når du har haft en chance for at lære produktet bedre at kende, ville vi virkelig sætte pris på hvis du ville skrive en anmeldelse.

Kundeanmeldelser holder os konstant i bedring og hjælper andre [Navn for folk i Niche] træffe det rigtige valg.

Skriv en anmeldelse

Det vil bare tage et øjeblik, og vi er virkelig taknemmelige for al den feedback, vi modtager.

Hvis du ikke er glad af en eller anden grund, bedes du give os mulighed for at gøre det rigtigt, før du skriver negativ feedback. Bare svar på denne e-mail, og vi vil være glade for at rette op på situationen med det samme.

Tak igen for at være vores kunde, vi virkelig sætter pris på at have dig ombord, og vi er altid her, hvis du har brug for os!

[On-Brand Sign Off]

[Navn på Person hos i virksomheden]

Sådan ser mailskabelonen ud i aktion

Review Request Email Template

5. Re-Engager inaktive abonnenter

Lad os være hudløst ærlige i et øjeblik. Mange af dine abonnenter og kunder vil miste interessen for din virksomhed. De kan stadig lide og har tillid til dit brand, det kan bare skyldes at tiden er knap og du ikke lige er i fokus mere.

Men det er der ingen grund til at gå at spekulere i. I stedet start en taktisk reengagementkampagne til at blive i “top-of-mind” hos dine kunder. Plus, det er ikke kun det ekstra salg, du ønsker. Du skal også vise Gmail og andre e-mail-udbydere, at folk rent faktisk ønsker dine e-mails. Ellers er du i store problemer.

Gmail Anti-Misbrug Team sagde at de ønsker at “se beviser for, at dine modtagere elsker eller i det mindste ønsker dine beskeder for at de når indbakken.” Så hvis en stor del af din e-mail-database er inaktiv (dvs. de ikke åbner eller klikker på dine e-mails), vil e-mail-udbydere begynde at sende dine dyrebare e-mails til kampagne fanen. Eller værre den frygtede SPAM mappe.

Virker re-engagement e-mails?

Ja, i et casestudie fra MarketingSherpa lykkedes det dem at re-engagere 8,33 procent af en database med en “win back” e-mail, og derefter en anden 8,57 procent med liste-udrensning e-mails. Det er 16 procent genaktiveret. Så undervurder ikke vigtigheden af re-engagement e-mail-kampagner i det lange løb.

En undersøgelse foretaget af Return Path viste, at 45 procent af de modtagere, der modtog win-back e-mails læse efterfølgende beskeder. Det er en enorm stigning i engagement fra blot én e-mail! Det ville være vanvittigt ikke at gøre dette.

Eksempler på mailskabelon til re-engagement

Modebutikken Missguided gjorde et stort stykke arbejde i forbindelse med deres målgruppe med udformningen af denne re-engagement e-mail:

Missguided Email Template

Kilde

Teksten er enkel, humoristisk og ekstremt god ifht. deres brand. Designet og emojis er også særligt effektive.

Plus, de tilbyder også gratis dag-til-dag levering til at hjælpe med at motivere disse inaktive abonnenter tilbage til betalende kunder.

Jack Wills bruger en lignende tilgang i deres e-mail:

Jack Wills Email Template

Kilde

I denne e-mail, starter Jack Wills med lidt humor: “Sig at du savner os også!” Så er de helt åbne omkring deres rabat og siger: “Som lidt bestikkelse er der en £ 10 rabat kode.”

Mailskabelonen Re-Engager abonnomenter

Emnelinje: Vi savner dig (så her er en lille gave…)

Kroppen: Hej [Modtagerens navn],

Det har været alt for længe siden og vi har savnet dig! I vores tid væk fra hinanden, har vi haft travlt – kom og se for dig selv med vores nye [Produktlinje]!

Plus, her er lidt noget, der kan hjælpe os med at komme tilbage til at være bedste venner…

[Tilbud]

Køb nu

Ikke interesseret?

Hvis du ønsker at sige farvel, for nu, afmeld her.

Sådan ser mailskabelonen ud i aktion

Re-Engager Email Template

6. Indsamle værdifulde oplysninger

Viden er magt. For at forbedre din forretning skal du vide hvad der virker, og hvad der ikke gør. Og en måde at gøre dette på er blot at spørge dine kunder ved hjælp af en undersøgelse.

Lad os se på forskellen mellem anmeldelser og undersøgelser. Når du beder om anmeldelser, forsøger du at indsamle Positiv feedback til at offentligt vise som social proof. Men når du e-mailer kunderne en undersøgelse, er det Negative feedback, du ønsker mest. Dette skyldes, at negativ feedback giver dig en klar måde at forbedre din virksomhed på.

Der er to primære måder at undersøge dine kunder på. Du kan bede dem om at besvare sætspørgsmål eller bruge noget, der hedder Net Promoter Score. Dette er en enkelt-spørgsmål undersøgelse virksomheder bruger til at måle kundetilfredshed. Modtagerne bliver spurgt, hvor sandsynligt det er, at de anbefaler dit produkt eller din tjeneste på en skala fra 1 til 10. Derefter grupperes respondenterne som følger:

Net Promoter Score

Hvis du vil finde ud af din nettopromotorscore, skal du blot trække procentdelen af modstandere fra procentdelen af trofaste følgere. For at forstå, om din score er god eller dårlig, kan du sammenligne det med dette diagram viser den gennemsnitlige nettopromotorscore i forskellige brancher. Om folk vil anbefale dit produkt eller din service er en stærk indikator for din kundetilfredshed.

Net Promoter Score Comparison

Plus, det er ekstremt simpelt at gøre.

Eksempler på mailskabelon til feedbackanmodning

Her er et eksempel på en god Net Promoter Score e-mail fra Azendoo (Azendoo):

Kilde

Brug af denne form for undersøgelse gør det utroligt nemt for modtageren at svare, og derfor vil du sandsynligvis modtage flere svar.

Derefter kan du altid følge op på svarene.

Alternativt kan du oprette en længere oversigt over spørgsmål.

Hvis du beslutter dig for at gøre dette, er det sandsynligt, at du bliver nødt til at tilbyde en form for incitament til at motivere folk til at reagere. Og ideelt set bør det være et tilbud, de ikke kan afvise!

I denne e-mail Tailor Brands beder kunderne om at gennemføre en tre minutters undersøgelse til gengæld for 50% rabat på deres næste ordre.

Tailor Brands Email Template

Kilde

Tailor Brands starter med en fed, klar titel, der hurtigt efterfølges af den fordel, der tilbydes modtageren. Så de går på at forklare handlen, og sørg for at nævne, at det kun vil tage tre minutter.

50% i tre minutter? Det er et godt tilbud!

Mailskabelonen til Feedback

Emnelinje: Del dine tanker for [Tilbud]!

Kroppen:

Vi vil høre fra dig!

(Og give dig [Tilbud])

Har du [Undersøgelsestid] til at dele din mening?

Vi leder efter måder at forbedre vores [Undersøgelsesemne] og vi ville elske at vide, hvad du syntes om [Undersøgelsesemne].

Som tak tilbyder vi [Tilbud] til gengæld for dine tanker om, hvordan vi bedre kan gøre os endnu bedre for dig og andre.

Tag undersøgelsen og få [Tilbud]

Vi sætter stor pris på dit input!

[On-Brand Sign Off]

Sådan ser mailskabelonen ud i aktion

Survey Request Email Template

7. Opret forbindelse i ferien

Ferier som Halloween, Påske og Black Friday er gode undskyldninger for at komme tilbage i kontakt med kunderne. Det er det perfekte tidspunkt at minde dem om at tjekke en ny serie af produkter eller indføre et rettidigt tilbud dine kunder ikke kan afvise. 

Hver industri har vigtige ferier at fejre, de er ikke kun begrænset til de store begivenheder. Skræddersy dit e-mail-indhold til din branche, og du test for at finde hemmeligheden bag succes i din branche. For eksempel, hvis du sælger yoga udstyr, bør du sende en ferie e-mail på International Yoga Day d. 21 juni. Tilbyde dine kunder 10% rabat køb i 24 timer for at fejre ferien og se ordrerne kommer ind

Sørg for, at din e-mail overholder GDPR-regler, hvis dine abonnenter bor i EU.

Eksempler på skabeloner til ferie e-mails

Der er mange gode eksempler for ferie e-mail skabeloner, men Stocksy Uniteds Black Friday e-mail er specielt god:

Stocksy United’s Black Friday email

Kilde

Stocksy United viser klart begivenheden de fejrer og bruger et spændende billede til at fange din opmærksomhed. Deres tilbud på 33% rabat indtil d. 31 December er forstærket af de prisnedsættelser og iøjnefaldende billeder de bruger når du ruller ned i e-mailen.

Emailskabelon til Ferier

Emnelinje: Det er [Ferie]! Bliv Begejstret for Vores Kortvarige Top Tilbud

Kroppen:

Det er [Ferie], og det ville ikke være rigtigt, hvis vi ikke fejrede det med ordentlige manere. Det er derfor vi besluttede at give [Tilbud] til alle i dag!

Gå ikke glip af dette spændende tilbud, besøg vores hjemmeside i dag. Vi har tilføjet nogle gode ting til vores sortiment, siden du besøgte sidst.

Køb nu

[On-Brand Sign Off]

Sådan ser mailskabelonen ud i aktion

Holiday Email Template

8. Opdater kunder med nyhedsbreve

Kunder og brand-entusiaster kan lide at modtage opdateringer om din virksomhed uden at skulle lede efter dem. Send nyhedsbreve til e-mail-abonnenter for at holde kontakten regelmæssigt og videregive værdifulde oplysninger om din virksomhed og dit produktsortiment.

Nyhedsbreve er de mest udbredte e-mail skabeloner i markedsføring. Men for at få vellykkede kampagner skal du sørge for, at oplysningerne i dit nyhedsbrev er nyttige for dem, der modtager dem. Blot at sende en oversigt over artikler, du har offentliggjort en gang om måneden, er ikke nyttigt for nogen af dine abonnenter. 

Nyhedsbreve skal fortælle dine potentielle kunder om værdien i at vælge at købe fra dig. De kan også fremhæve nye produkter, som eksisterende kunder måske ønsker at købe. Med dette i tankerne er en nyhedsbrev kalender en fantastisk måde at planlægge og sikre, at dine e-mails er værdifulde og nyttige for alle dine abonnenter.

Eksempler på nyhedsbreve

Roadtrippers giver brugbare oplysninger til deres abonnenter, hver gang de sender en e-mail. De omfatter niche rådgivning om rejser, der vil interessere folk der lige er begyndt deres rejse eventyr, og også dem, der er mere erfarne. 

Roadtrippers Email Template

Kilde

Bemærk hvordan de bruger slående fotografering med hver artikel til at fange folks opmærksomhed. Mellem billedsprog og godt udformet titler, kan abonnenter ikke lade være med at klikke sig igennem til deres blog.

E-mail-skabelonen nyhedsbrev

Emne linje: Maj’s månedlige Roundup: Sådan løser du dette [Problem]

Kroppen: Hej [Navn]

[Problem] kan påvirke mange mennesker. Men det behøver ikke at blive et problem. I vores blog i denne måned taler vi alt om, hvordan man løser dette i tre hurtige trin. 

Læs vores blog

Hvad mere er, vi har en ny [produkt] sortiment, der virkelig kan lyse op din dag. Kig forbi vores butik for at gennemse de farver, vi har på tilbud. 

Gennemse Butik

[On-Brand Sign Off]

Sådan ser mailskabelonen ud i aktion

Newsletter Email Template

21 E-mail skabelon Tips til 2019

Her er nogle tips til at huske på når du tilpasser dine mailskabeloner. 

  1. Tak modtageren for at abonnere.
  2. Bekræft fordelene ved at være på din mailingliste.
  3. Giv en måde at fremme forholdet, såsom en rabatkode, quiz, eller blot ved at stille et spørgsmål og bede dem om at svare.
  4. Brug din unikke brand personlighed!
  5. Personlighed og humor vil gå langt i dine e-mails.
  6. Overvej at tilføje et ekstra incitament som en rabat eller gratis forsendelse.
  7. Hold det kort og kontant.
  8. Brug knaphed, når det er relevant.
  9. Herunder en tidsfølsom rabat.
  10. Indtorducer dem til dit Loyalitetsprogram.
  11. Med masser af produktbilleder til at tvinge læseren til at revidere din hjemmeside.
  12. Hold tonen let og venlig.
  13. Vær åben og på forhånd om dit henseende.
  14. Tilskynd utilfredse kunder til at række ud, så du kan løse eventuelle problemer og undgå negative anmeldelser.
  15. Legende humor er vigtig.
  16. Pak det med dit brands personlighed.
  17. Tilbyde et incitament til at re-engagere købere.
  18. Medtag et tilbud, der er for godt til at afvise.
  19. Vær helt ærlig om, hvor lang tid undersøgelsen vil tage at fuldføre.
  20. Hold fokus på de fordele, som kunden vil modtage i bytte for deres tid.
  21. Vis påskønnelse.

Resumé

E-mail marketing kan være ekstremt kraftfuld. Ikke alene giver det normalt et højt investeringsafkast, de fleste e-mail softwareløsninger giver et væld af analyser for dig at gennemgå og forbedre dine kampagner. Selvom du bør dele dit bedste indhold og meddelelser regelmæssigt, de otte e-mails, der er omfattet af denne artikel er grundlaget for din e-mail marketing strategi.

Uanset indholdet eller formålet med din e-mail, så glem ikke at:

  • Tilføre hver e-mail med dit brands personlighed.
  • Vær altid åben og ærlig, når du beder om noget.
  • Fokuser på den fordel, du giver modtageren.
  • Find en måde at flytte relationen fremad på.

Endelig, hvad der virker for nogle mærke’s vil ikke arbejde for andre. Så sørg for at teste forskellige e-mails og emnelinjer for at udforme de mest effektive kampagner muligt.

Har du nogen e-mail råd eller tips, som du kan dele? Lad os vide om dine oplevelser i kommentarerne nedenfor!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *